ICATT interactive media ICATT interactive media

Heel Nederland digitaal

Vaak maken organisaties gebruik van arbeidsintensieve en verouderde processen. Digitale middelen kunnen helpen om het leven een stuk makkelijker te maken.

Heel Nederland digitaal

Digitaliseren

Dat de Coronacrisis veel invloed heeft is een feit. Veel werknemers werken thuis, ook bij de overheid. Vaak maken organisaties gebruik van verouderde processen. Veel met elkaar mailen, versturen per post, bijwerken in een Excel bestand… dat kan veel makkelijker. Juist nu, in deze tijd waarbij we allemaal zoveel mogelijk op afstand werken.

Momenteel zijn we voor meerdere klanten bezig om processen in te regelen. Zo zijn we voor de Gemeente Amsterdam bezig met beslisbomen, aanvraagformulieren en meedenken hoe processen beter geregeld kunnen worden.

Makkelijker

Het kan namelijk zoveel makkelijker. Bij een grote zorginstelling bijvoorbeeld werkt de helft buiten het hoofdkantoor. Het personeel levert pleegzorg aan mensen die onder toezicht zijn gezet door de rechter. Zaken die zij moeten regelen gaan nu allemaal via de mail en telefoon. Erg omslachtig en tijdrovend.

We komen dergelijke cases vaak tegen. Processen zitten houtje-touwtje in elkaar en zijn tijdrovend. Door het te digitaliseren, kost het de eindgebruikers minder tijd. Bij de zorginstelling kan de pleegzorg door onze hulp via één druk op de knop bij alle benodigde gegevens komen.

Maatwerkprocessen

In de praktijk hebben organisaties last van omslachtige processen en regelgeving. Wij zorgen in die gevallen voor maatwerkprocessen. We kijken naar hoe het bij de organisatie in elkaar zit en digitaliseren dat. Of het nu een applicatie is, of een proces.

In het voorbeeld van de pleegzorg bevatte het pakket veel gegevens van kinderen. Maar dat pakket kan niet communiceren met de buitenwereld. Of sommige gegevens mogen alleen maar worden ingezien door de pleegzorg of ouders.

Compliment

Verschillende typen eindgebruikers moeten met het pakket kunnen werken. We hebben eens een mooi compliment gehad: ‘dit is de Bol.com onder de aanvraagmodules’. Hoe ingewikkeld de materie, de techniek of de regelgeving ook is: we houden het eenvoudig voor de eindgebruiker. Kijk bijvoorbeeld naar de Museumkaart. Heel simpel voor de gebruiker, maar er zit veel Business Intelligentie in.

Wilt u ook van uw administratieve rompslomp af? Of ingewikkelde processen stroomlijnen? Op basis van gesprekken met u en alle eindgebruikers creëren we ontwerpgroepen. Vervolgens gaan we op een Agile manier aan de slag: digitale formulieren maken, backlogs, beheerfase, maken van koppelingen met systemen. Totdat we uitkomen op iets waar uw eindgebruiker écht iets aan heeft.

Nederland: laten we efficiënter gaan werken. Ga digitaal!