E-formulieren, digitale formulieren of slimme formulieren zijn een makkelijke manier om informatie op te vragen en te verwerken. We zien vaak dat de formulieren ergernis opwekken en het tegenovergestelde effect hebben. Met onze e-formulieren analyse geven we inzicht in het formuliergebruik en geven we praktische adviezen en verbetertips. We hebben vier verschillende varianten. Bekijk welke bij jouw vraag past.
Het formulier wordt getest op 17 onderdelen vanuit gebruikersperspectief o.a.:
Het eind resultaat is een gepersonaliseerd rapport waarin 17 onderdelen beantwoorden met onze bevindingen en aanbevelingen.
Het formulier wordt gecheckt op 36 punten vanuit het gebruikersperspectief o.a.:
Het eindresultaat is een op gepersonaliseerd rapport met bevindingen en aanbevelingen op 36 punten, zodat uiteindelijk de gebruiksvriendelijkheid en de formulier output verbetert.
We checken 60 onderdelen vanuit de gebruiker en de businesskant o.a.:
Het eindresultaat is een gepersonaliseerd rapport met bevindingen en aanbevelingen die inzicht geven het huidige gebruik en in de eigen organisatie. Deze verbeterpunten kunnen de start zijn van een digitalisatie transformatie binnen de organisatie.
Hierbij starten we een langer traject op, waarbij we ook kijken naar de organisatie. Hoe is de organisatie rondom de formulierverwerking ingericht. Hoe is de organisatie van de formulierenbouw, wie is betrokken, welke kwaliteitseisen zijn nodig? Wie moeten er wat doen met de output, en krijgen die mensen wat ze nodig hebben? Waar zit een formulier op de schaal van bulk / maatwerk en hoeveel business value hebben de formulieren. We doen indien nodig een call center scan of een back office scan.
Uiteraard lichten we de formulieren uitgebreid door op alle routering, logica, WCAG, AVG en kijken we of alles uit de gebruikte tooling wordt gehaald.
Het eindproduct is een nieuw ontworpen formulier, welke rekening houdt met de mogelijkheden van de tooling, de AVG en de verwerking van het formulier binnen de organisatie. Het resultaat is een verlaagde druk op het callcenter en digitalisering binnen de organisatie, welke voldoet aan de AVG.
ICATT is specialist in de ontwikkeling van e-formulieren binnen verschillende organisaties en heeft rijke ervaring met verschillende tooling, verschillende routeringen, vereisten, afhandelingen en koppelingen. We hebben al meer dan duizend formulieren gemaakt voor gemeentes, museale instellingen, zorginstellingen en commerciële organisaties.