ICATT interactive media ICATT interactive media

NLdoet: 350.000 klussers melden zich aan

Hoe zorg je er voor dat veel mensen meedoen aan klussen van de jaarlijkse landelijke campagne ter promotie van vrijwilligerswerk? Door het vinden van een leuke klus sneller en makkelijker te maken.

NL doet klussen

Elk jaar NLdoet

NLdoet is de grootste vrijwilligersactie van Nederland. In 2017 doen 350.000 mensen als vrijwilliger mee. Zij kiezen uit meer dan 9.500 klussen. Een klus vinden in de buurt is eenvoudig. Vrijwilligers kunnen binnen of buiten klussen. Liever klussen met een groep, bijvoorbeeld met de buren of collega's? Op de site staat precies waar ze samen kunnen schilderen, tuinieren of koffiedrinken in een verzorgingstehuis.

Online is ook te zien hoeveel plekken er per klus nog beschikbaar zijn. Handig voor de vrijwilligersorganisatie, want die kan de organisatie van de dag afstemmen op de hoeveelheid vrijwilligers die komen helpen. Genoeg verf? Genoeg krentenbollen? Genoeg gereedschap? Aan de slag!

NLdoet mobiel

Meer mobiel

Mensen willen ook op hun mobiel snel klussen kunnen vinden en makkelijk een klus aanmaken of aanpassen. Daarom maakte ICATT zoeken en aanmelden van klussen via mobile devices beter beschikbaar. Dit past bij de wens van NLdoet om een jongere doelgroep te bereiken voor het vrijwilligerswerk: die vind je juist via mobiel. 

NLdoet service blueprint

Klantreisanalyse

In een klantreisanalyse heeft ICATT alle contactmomenten tussen klant en organisatie in kaart gebracht. Dat zijn er nogal wat: aanmelden, aanpassen, inschrijvingen beheren, nog een paar aanpassingen, opzoeken wat andere organisaties aanbieden en nog meer. Al die stappen moeten soepel en eenvoudig via de website kunnen verlopen. Lijkt het niet zo ingewikkeld? Dat is mooi, dan hebben wij ons werk goed gedaan!