ICATT interactive media ICATT interactive media

Gestroomlijnd klantcontact in klantportalen

Iedereen heeft ervaring met klantportalen. We handelen bijvoorbeeld onze bankzaken online af in een klantportaal. Ook een bestelling bij webwinkels doen we in een beveiligde, gepersonaliseerde omgeving waar we onze eigen gegevens en bestellingen beheren. Een goed portaal is zo makkelijk in het gebruik dat mensen er niet over hoeven na te denken, maar sluit ook aan op de backofficesystemen voor een gestroomlijnde verwerking van gegevens.

Digitale processen makkelijker voor iedereen

Het grote voordeel van een klantportaal is selfservice. Een klant regelt zelf zijn zaken op het tijdstip dat het hem het best uit komt. Zaken die anders telefonisch door een medewerker afgehandeld moeten worden. Klantportalen schelen uw organisatie tijd en geld.

Soepele ervaring

Een klantportaal stelt echter zeer hoge eisen aan de gebruikerservaring. Een klant wil zijn zaken alleen zelf regelen als dat snel en zonder obstakels kan. Wij stroomlijnen de ervaring van de klant in het klantportaal. Dat is niet altijd makkelijk omdat het proces van de organisatie vaak intern is georiënteerd. Wij vertalen interne processen naar een duidelijk klantgeörienteerd proces met gebruiksvriendelijke interfaces voor ieder device.

Ingewikkelde koppelingen

Achter een klantportaal schuilt een wereld van systemen voor klantcontact, financiële administratie, HR, orderverwerking, etc. Systemen die uw primaire bedrijfsprocessen bedienen zoals bijvoorbeeld Salesforce, Navision of Account View. Wij maken moderne en betrouwbare koppelingen voor een efficiënte verwerking. Dit vergt afstemming met diverse leveranciers, proactieve monitoring, continu testen, en een flexibele en schaalbare architectuur. Wij werken volgens de meest moderne technische inzichten om hieraan invulling te geven. Ons technisch werk wordt regelmatig onafhankelijk geaudit en geprezen om de degelijk uitvoering.

We maken klantportalen voor onder andere Oranje Fonds, voor een doelgroep van vrijwilligers en bestuursleden van stichtingen en verenigingen. Ook maakte ICATT een klantportaal voor Museumkaarthouders: MijnMuseumkaart.

Meer weten of onze klantportalen of backend koppelingen, neem contact met ons op.