ICATT interactive media ICATT interactive media

Advies en optimalisatie

Elk project begint met een vraag. Het antwoord is een product, een website, design of digitale functionaliteit. Dat moet perfect passen bij de gebruiker én bij onze klant. Voldoet het aan de vraag? Dat willen we graag weten. We bieden een aantal diensten aan om dat uit te zoeken.

Online strategie workshops

Tijdens een online strategie workshop komen we met stakeholders tot een gezamenlijke doelstelling en een plan van aanpak. De workshop bestaat uit verschillende sessies. Verschillende afdelingen van de organisatie worden betrokken bij de workshops, zodat de online strategie breed draagvlak krijgt en past bij de missie en visie van de organisatie. Vaak blijkt namelijk dat een online project een brede aanpak vraagt, waar niet alleen de online medewerkers bij betrokken zijn. Het resultaat van de online strategie workshop: een eindrapport met aanbevelingen, en een plan van aanpak.

Ook benieuwd naar wat wij voor u kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.

Klantreis analyse (Customer Journey mapping)

Voordat verbeteringen, optimalisaties en veranderingen worden doorgevoerd in een conversie-gedreven site, is het nuttig om een klantreis analyse uit te voeren. Die analyse laat zien welke pijnpunten klanten ervaren. Daarna bepalen we samen op welke onderdelen snel, makkelijk en veel winst te halen is.

De klantreis zorgt ervoor dat een organisatie naar de processen gaat kijken door de ogen van de klant. Het biedt houvast in overleg met verschillende stakeholders en geeft richting bij het optimaliseren van de gebruikerservaring of organisatieveranderingen. Is er een wijziging doorgevoerd, kan een nieuwe analyse laten zien of de veranderingen goed uitpakken.

Benieuwd waar pijnpunten binnen uw site, product of organisatie zitten? Neem contact met ons op.

Contentanalyse en content audit

Heeft een nieuwe site vooral content, zoals tekst, beeld en video? Bedenk dan niet meteen een structuur of nieuwe functionaliteiten, maar zorg voor inzicht in bestaande content. Voldoet die content aan de nieuwe eisen? Sluit die aan bij de doelgroep? We kunnen helpen bij de analyse van die content. In overleg bepalen we het doel van de site, wie de doelgroep is, welke personas kunnen helpen en wat de toptaken zijn, of welke content de hoofdrol krijgt.

Aan de hand van die contentanalyse stellen we een nieuwe sitestructuur op. Ook geven we advies over de indeling van de site. Daarna kunnen we helpen met training in schrijven voor het web, SEO en SEA. Onze redactie helpt bij het herschrijven, samenvoegen of inkorten van teksten.

Contenthulp nodig? Neem contact met ons op.

Google Analytics en Google Tag Manager implementatie en rapportage

Meten is weten. We gebruiken Google Analytics en Google Tagmanager om inzicht te krijgen in het verkeer op websites. Die informatie geeft veel inzicht in het browsegedrag van jouw website bezoeker. Wat wordt veel bekeken en aangeklikt en wat niet? Waar haken bezoekers af, kan dat worden voorkomen?

Na elke verbetering aan de website laten de statistieken zien of er ook een verbetering in bezoek of gedrag is opgetreden.

Meer weten over het meten van websitebezoek en –gedrag? Neem contact met ons op.

Usability scan

Hoe duidelijk is je site? En hoe navigeert een bezoeker door je site heen? Dat kan een usability scan door onze experts laten zien. Ze bekijken en beoordelen de site op gebruiksvriendelijkheid, begrijpelijkheid, consistentie, vindbaarheid en nog meer onderdelen. Het resultaat van de scan is een kort verslag met verbetervoorstellen. Het rapport geeft helder inzicht met concrete handvatten om de site te optimaliseren.

Meer lezen over wat wij doen?